2010. február 6., szombat

Az Apa szerepe a császármetszésnél - A korai szőrkontaktusról

Bejegyezte: Lidi dátum: 10:32

Az egészet a www.picibaba.hu-ról másoltam :) Gyönyörű ...és vigyázat! Könnyeket csalhat a szemekbe :)


Amikor előre látható, vagy váratlan okok miatt az édesanya császármetszéssel kénytelen világra hozni gyermekét, akkor a helyzetből adódóan nem tudják az orvosok az újszülöttet az anyuka mellkasára helyezni. Érthető okokból, hiszen még a vágás eleven, varratlan, a mellkas fedett, vagy az anyuka kábulata nem engedi meg, hogy a saját magzatát magához vegye, megölelje, életében először megszoptassa.

Ilyenkor van nagy szükség az Édesapákra. Tudjuk, hogy a korai bőrkontaktus mennyire fontos nem csak a mamának, de a babának is. Ha már az Édesanya nincs abban a helyzetben, hogy mindezt megtegye, azért a babának nem fontos lemaradni az első élményekről, amik akár az egész életét is meghatározzák.

Az Anyai mellkas pótlására az Édesapa mellkasa éppen megfelelő. Ugyan kicsit szőrösebb, és a mellbimbókból még előtej sem jön, de bőrkontaktus így is kialakul. A bőr rugalmasságának, puhaságának melegségének érzetét a baba megtapasztalja, a fülét az Édesapa mellkasának döntve annak szívverését hallgathatja, ami nagyban hozzájárul az újszülött szinte azonnali megnyugvásához.

Nem könnyű feladat ez az Apáknak, hiszen egy ilyen törékeny lényt a kezében tartani szokatlan, de ha belegondolunk, az a pici lény nem is annyira törékeny, mit azt mi hisszük. Átélt egy szülést/születést, ami nem lehetett egyszerű feladat számára. Odabent a méh minden irányból préselte, ezek után az Édesapja meleg ölelése csak kellemes lehet számára. Ezért hát kedves leendő Apukák, ne féljetek magatokhoz ölelni kicsinyeiteket a születése utáni pillanatokban sem. Sőt, gondoljatok arra, hogy ezek azok a percek, amit később akárhogyan szeretnétek, de pótolni lehetetlen.



9 megjegyzés:

hermi67 írta...

Hát ez tényleg gyönyörű volt. Én meg jól elbőgtem magam:-). ♥

Bibécske írta...

gyönyörű volt:) és én is elsírtam magam:)♥

brü írta...

istenem de gyönyörű♥

julcsi írta...

Könnyes lett a szemem..
Így egy picit én is átélhettem a csodát.. Nagyon köszönöm hogy bemásoltad!!
Puszi nektek!

GGabi írta...

***

szandra írta...

Meg merem jegyezni, hogy az én dokim készítette a felvételt, folytatja a tanulmányokat erről a témáról. És Misi Liával kb 1mp-re látszik benne :D:D:D

szandra írta...

Na végig néztem, 3:16nál van apa és lánya. Sajnos Liu sok vizet nyelt, így őt nem lehetett így "pucéran" babusgatni:( (vitték megfigyelni)

Lidi írta...

szandra de szuper ♥♥

szilvo írta...

lidi megnéztem és elolvadtam és könyek szöktek a szemembe puszi

 

Domi és Bálint Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea